Gratis levering naar Polen vanaf £200 +48 501 537 027
Neem contact op met
Nieuws Promoties Categorieën Fabrikanten MENU Nieuws Promoties Winkelwagentje

Uw winkelwagentje is leeg!

Zoeken

Geschiedenis van MZ

Ons verhaal begon in 2005 - de tijd van modems, chat en de cultus internetforums, waar liefhebbers van krachttraining hun eigen ervaringen uitwisselden en daarop hun "know how" met betrekking tot training, voeding en supplementen bouwden.

Daar, op het legendarische SFD-forum, trad de huidige CEO van het bedrijf op als adviseur. Uit passie en de behoefte om de beste supplementen te importeren, werd het idee voor de eerste online winkel geboren. Tegenwoordig zouden we zeggen 'e-commerce', toen was het gewoon een website om producten te kopen die in Polen niet verkrijgbaar waren. Aanvankelijk was het een eenmanszaak - bescheiden, maar met grote ambities. De eerste winkel werd geregistreerd onder het domein muscle-zone.com

Van groot belang bij deze eerste stappen was de hulp van mensen die in het project geloofden. Een van hen was wijlen Tomasz Ciesielski - een zeer bekend figuur in die tijd. Hij had de oprichter van het bedrijf nog nooit persoonlijk ontmoet, maar toch was hij behulpzaam, leverde hij de goederen op tijd en gaf hij een blijk van vertrouwen dat van onschatbare waarde bleek te zijn.

Een peuter vol pakjes

Die begindagen hadden niets te maken met de omvang van het bedrijf vandaag. De CEO bezorgde pakketten bij zijn klanten in... een oude babyauto. De auto was zo volgepropt dat de dozen op de passagiersstoel belandden en met één hand vastgehouden moesten worden terwijl je met de andere hand reed. Dit was geen verhaal over logistiek en toeleveringsketens - dit was het leven van alledag, waarin maar één ding telde: dat de klant zijn aanvulling snel en veilig kreeg.

Deze peuter werd een symbool voor ons begin - een beetje chaotisch, een beetje geïmproviseerd, maar vol hart en vastberadenheid.

Van passie tot wereldmerk

Vanaf het begin werkten we als een one-stop-shop - iemand vroeg om advies en winkelde af en toe. We boden destijds iconische producten uit de VS aan, geïmporteerd dankzij privécontacten en grote vastberadenheid.

Na verloop van tijd groeide de winkel uit van een passie tot een volwaardig bedrijf. In de loop der jaren is het meegegroeid met de marktvraag en de filosofie is hetzelfde gebleven: verkopen wat we zelf zouden willen kopen en daar recht door zee over zijn, zonder marketinghype.

Een belangrijke stap in de ontwikkeling was de creatie van Apollo's Hegemony huismerk, dat vandaag de dag over de hele wereld wordt erkend - van de Europese Unie tot de VS, Australië en Dubai.

Uitdagingen die karakter vormen

Zoals in elk bedrijf hebben ook wij moeilijke momenten gekend. De COVID-19 pandemie legde de hele wereld lam, blokkeerde de bevoorrading en liet zien hoe kwetsbaar bedrijven kunnen zijn in het tijdperk van de global village. Tijdens deze periode hadden we een magazijn en productie in het VK, en tegelijkertijd werd Brexit van kracht. De plotselinge veranderingen in de regelgeving zetten alles op losse schroeven.

Voor velen betekende dit de sluiting van het bedrijf. Voor ons - de motivatie om de bedrijfslast te verplaatsen naar Polen en continentaal Europa. Paradoxaal genoeg dwong deze moeilijke tijd ons om ons verder te ontwikkelen: we bouwden onze eigen productiefaciliteit in Pommeren, investeerden in moderne machines en breidden onze productiesector uit.

Elk van deze momenten had een 'nagel aan de doodskist' kunnen zijn. In plaats daarvan versterkten ze ons karakter.

Waar we nu staan

Na bijna twintig jaar van ups en downs is ons bedrijf niet langer alleen een online winkel. We zijn nu een private label fabrikant, een zakenpartner voor loonproductie en een veilige haven voor onze ambassadeurs die hun producten probleemloos van A tot Z willen produceren.Meer dan 70% van onze omzet komt van huismerken en het grootste deel wordt geproduceerd in onze fabriek in Pommeren. Dit is symbolisch voor de weg die we hebben afgelegd: van een peuter vol pakjes naar een moderne fabriek die supplementen over de hele wereld verzendt.